torsdag 30 oktober 2008

Pixiväskor


Idé: Jag och Botilda gick i samma tankar om att en liten barnväska vore kul att skapa och serieproducera. Föräljning blir det första adventshelgen och mer information om det kommer.

Mönster: Mitt och Botildas i samarbete.

Material: Blandade stuvar som ligger och samlar damm överallt i lägenheten.

Arbetsordning: Det är första gången som jag massproducerar. Jag gjorde samma moment på alla väskor, så det tog lång tid innan jag slutligen tryckde dit knapparna. Nästa gång gör jag nog bara fem väskor i taget, det här blev faktiskt ganska tråkigt.

Resultat: Jodå, jag är nöjd. Det var kul att se att stuvarna fick nytt liv. Speciellt muminväskorna blev bra tycker jag. Förhoppningsvis kommer väskorna skänka glädje till framtida ägare. Alla barn gillar väl att bära och packa i och ur?

4 kommentarer:

Jes sa...

ÅÅÅ så söta väskor :)

Botilda sa...

De ser så fina ut! Jag kanske skulle ta och klippa till några ikväll och sy på juntan nästa vecka. Känner att jag borde komma ikapp lite...

rino sa...

kul idé, jättesöta väskor

Botilda sa...

Nu har jag äntligen kommit igång med mina. Tretton stycken klara.