torsdag 7 maj 2009

Igelkottar till Galleri Hemsytt


Idé: Det här är en modell på klänning som jag tycker mycket om. Orginalet har använts av min svägerska på 70-talet.

Material: Ett av mina bättre fynd, ett påslakan från Stadsmissionen.

Mönster: Samma mönster som jag sydde i manchester inför Galleri Hemsytt första advent. Och som ettårspresent, förra året.

Arbetsordning: Fram och bakstycke har overlockats ihop, fållen är sydd med tvillingnål. I hals och ärmhål har jag sytt kantband och vid knäppningen är tyget förstärkt. En stor knapp på axeln kändes rätt.

Resultat: Det blev sex stycken klänningar i storlekarna 1-2 år, 2-3 år och 3-4 år (två av varje). Klänningarna kommer finnas för försäljning på Galleri Hemsytt under pingsthelgen.

8 kommentarer:

Doris_Assar sa...

Vad fin, och klockrent tyg!!

Retro Elephant sa...

jag har också tyget, älskar det! Superfin klänning :)

//Lina

Lilla Gryn sa...

Åh, vad fint tyg och modellen på klänning är jättesöt.
Jag har också sytt liknande modell, det är kul för det går fort och blir snyggt.

Pehr sa...

Ettårspresenten från förra året används flitit fortfarande. Mer som en tunika nu men fortfarande lika fin. En av Wilmas favoriter.

märkvärdig sa...

Vad roligt att höra att Wilma fortfarande använder klänningen! Hörde att ni kommer hit snart, ska bli jättekul att ses!

Tack för fina kommentarer!

od Andulky sa...

Underbar klänning!! Tyget är verkligen fantastiskt läckert!
Och tack för din snälla kommentar!
Trevlig helg!

kaoz sa...

Søt kjole i nydelig tyg!!!Liker også veldig godt dagis`ene i forrige innlegg.Knallstige :D

Josefinaste sa...

Jättefin klänning!