söndag 30 mars 2008

Kaninmuddisar till kusin F


I väntan på nya kaninfärger passar det att sy mer av det gamla tyget. Jag börjar känna att jag fått in snitsen på muddbyxor, de känns lättare för varje gång. Den här gången utgick jag från ett Ottobremönster men gjorde benen lite kortare och la till benmuddar. Dessutom tittade jag inte alls på deras monteringsbeskrivning, det blir för krångligt. Ironiskt nog så sydde jag på mudden i midjan med skarven fram, bara för att jag kände mej kaxig. Men det ändrade jag på och så här söt blev kusin F!

2 kommentarer:

Imparo sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Botilda sa...

Vilken tur att Sprallin inte träffar kusin F också - då hade hon nog ställt ännu större krav på egna kaninbyxor (fast jag har ju tyg kvar, så varför inte).

Jag har kommit på att man inte behöver förkorta benlängden när man sätter på muddar. Byxorna blir lite pösiga i början, men räcker ännu längre om man bara sätter mudden på den ”riktiga” längden.

I kväll kommer vi att ha både en overlock och en coverpro i syjuntan! Det kan man ha i bakhuvudet när man planerar vad man ska ta med att sy ;-)