söndag 9 mars 2008

Mayablus



Jag kände mej ganska varm i kläderna efter några träffar med syjuntan, så jag gav mej in på det här projektet. Mönstret är från senaste Ottobre, och jag föll för modellen. Den verkar vara så skön att bära, speciellt på sommaren. Jag skulle gärna ha en själv i min storlek.

Men det är ganska svårt att sy efter Ottobres mönster tycker jag. Det är en del pilliga moment och de har en förmåga att krångla till det i beskrivningarna. Inte för än man är färdig har man förstått hur det går till, så jag borde väl sy en till direkt, innan jag har glömt.

Fast blusen var rolig att sy. Det enda svettiga var egentligen att slå i tryckknapparna. Jag ska skaffa mej en sån där tång som många verkar nöjda med. Tyget är från retro depot och lillaM gav den absolut godkänt.

2 kommentarer:

Botilda sa...

Hur fin och tuff som helst! Kan du inte ta med den på onsdag och ha lite genomgång? Jag snubblar också lätt i Ottobres mönster, så det vore toppen!

mammaM sa...

jodå, jag kan ta med den. den är såklart smutsig nu efter helgens kalas, men ändå!