måndag 12 maj 2008

Solhattar från 60-talet


Till klänningmönstret som jag använt här hörde också ett mönter till en vändbar solhatt. Jag blev först provocerad av den långa beskrivningen, jag menar, hur svårt kan det vara att sy ihop sex lika dana bitar?
Så jag ville göra på mitt sätt, resultatet ser du till höger. Det blev till slut mycket krångligare och inte så bra slutresultat. Jag stickade ned sömnmånen och gjorde hålet till vändningen av fodret på brättet.

Sedan la jag ner min envishet och läste istället den långa beskrivningen till hatt nummer två. Det resultatet blev avsevärt bättre och arbetet var smidigare. Den röda hatten blev en 35-års present som jag tror uppskattades av födelsedagsbarnet. Kanske syr jag också en till mej själv så småningom nu när jag fått in snitsen!

3 kommentarer:

Botilda sa...

Vilka coola! En sån hatt vill jag ha!

mammaM sa...

Du är välkommen att låna mönstret! Jag tar med det på onsdag.

Josefinaste sa...

Den där röda hatten var ju hur läcker som helst! =)