måndag 3 november 2008

En svensk tiger?




Idé: Jag är inget stort fan, men hittade en t-shirt på Stadsmissionen och föll för tigern, kvalitén på trikåtyget (den verkade oanvänd) och för priset.

Material: T-shirt från Stadsmissionen och en svart t-shirt som jag tjatade till mej från maken. Mudd från Jofotex.

Mönster: Meedom och Meedoms raglanmönster stl 92.

Arbetsordning: Fram och bakstycket klippte jag till efter Kenttröjan, ärmarna klippte jag längs den svarta t-shirtens sidor och återanvände fållen nedtill till ärmsluten.

Resultat: Jag är jättenöjd. Den ser varm och skön ut. Lite töntigt är det dock att lura på lillaM en musiksmak som ligger långt ifrån Mora Träsk.

1 kommentar:

Strömming sa...

Hihi, den blev riktigt fin! Kul att göra så med en bandtröja! Yja och vad det gäller att lura på barnen musikkläder utan att de vet om det så är jag precis likadan, har satt Bob Marley på I´s byxor och så har hon reggaebodys också, hon som inte ens börjat digga Mora Träsk!