måndag 3 november 2008

Jeans, andra paret








Idé: Det var så roligt att återvinna jeansen till det första paret muddjeans så jag fick direkt lust att klippa till ett par till.

Mönster: Meedom och Meedom igen. Stl 92.

Material: Ett par slitna jeans som jag inte vet var de kommer ifrån faktiskt. De bara fanns i garderoben. (Jag kanske hade dem när jag var gravid med lillaM?) Muddväv från Stoff och Stil och landskapstyget kommer från Jofotex.

Arbetsordning: Jag ville utnyttja den slitna fållen längst ner på jeansen så där placerade jag mönsterdelarna. Bakre grensömmen overlockades ihop först, sedan sydde jag på fickorna. Efter det overlockades resten ihop, sist mudden.

Resultat: Längden på byxorna passade lillaM perfekt. De ser sköna ut. Men de hade varit tuffare om jag tänkt på att göra en utsvängd modell. Det blir nästa gång.

3 kommentarer:

Annelie sa...

Jättefina jeans du gör!

Botilda sa...

Hur coola som helst! Ska vi slåss om gamla jeans på Stadsmissionen nu ;-)

plyschmyran sa...

Vad snygga! Nu blir jag inspirerad att göra likadana...