söndag 23 november 2008

Adventskjol


Idé: När det är som bäst, hittar jag en liten jullöpare på Stadsmissionen som vill bli något annat. En kjol tillexempel. Förra året gjorde jag en julkjol till lillaM, och i år fick en annan liten tjej samma plagg.
Material: Duken och lite gul mudd från Jofotex.

Mönster: Inget speciellt. Jag gjorde på samma sätt som den här, men sydde på en mudd istället.

Arbetsordning: Först strök jag veck på duken, jag utgick från dukens mönster. Sedan overlockade jag ihop den med en söm som hamnar mitt bak. Sist på med en rejäl mudd och så namnlappen såklart.

Resultat: Den blev fin, jag är glad att jag gjorde en gul mudd istället för en brun som jag först tänkte. Jag hoppas att den passar!

6 kommentarer:

jejja79 sa...

superhärlig och kul med lite re-do. kanon =)

Botilda sa...

Ja! Dags för juldukskjolarna igen! Den här var alldeles särdeles fin.

Marie Frost sa...

Den gula mudden tog verkligen upp det gula i duken, bra val!

Anonym sa...

Men, vilken bra idee!!!! Vart verkligen super tjusig!

mammaM sa...

Tack! Ja, återvinning är faktiskt det roligaste.

Ylva sa...

Urfin! Mycket snyggare än den jag sydde i helgen. Den blev mest bara knäpp. Måste nog återvända till loppis igen och sy en ny. Jag har just kommit igång att blogga efter att ha läst dig och andra ett tag. Lägger en länk till dig och hoppas det är okej.