fredag 14 november 2008

Päronhaklappar

Idé: Det här är en haklapp, av tjugo stycken. Jag har ansträngt mej, kan man säga. Motiveringen är projektet Galleri Hemsytt som du snart kan läsa mer om via en länk i marginalen. En jättekul idé som jag gärna ville sy något unisex till.

Material: Det bruna tyget är från tradera, för länge sedan. Det andra är från retro depot. Kantband från Stoff och Stil och plastad frotté från Åhlens. Det finns några halkappar med andra tyg på fickorna också.

Mönster: Möntsteret har jag hittat på själv. Päronformen bara för att det kändes rätt.

Arbetsordning: Oj oj oj. Hur gör man när man gör så här många? Först klipper man så man får en blåsa i handen. Sedan syr man varje moment i taget på tjugo haklappar. Det blir tråkigt, jag lovar. Men det är också kul att ha massproducerat. Det är både och.

Resulat: Jag är jättenöjd med att ha gjort så här många och med egen design. Vi får väl se om jag säljer någon under adventshelgen.

7 kommentarer:

Anna-Snoddas sa...

Härlig! Gillar det randiga tyget! =)

Strömming sa...

Supersnygg form på haklappen. Balla tyger dessutom!! :D Dessa kommer sälja som smör de är ju helt underbara!!

Gekko sa...

Jättesnygg kombo, helt rätt! Jag gissar att de kommer sälja som bara den!

jejja79 sa...

åh, de var superfina, älskar att du har kombinerat olika tyger, gör dem lite personliga och anorlunda. Fin form dessutom, det här kommer gå toppen. =)

Heimlaga sa...

Lycka till, galleri Hemsytt låter som ett höjdarställe!

Anonym sa...

Jättefin form!

mammaM sa...

Tack för beröm. :-) Det ska vli så kul med Galleriet!