fredag 14 november 2008

Presenter till nyfödda

Idé: Två småttingar beräknade till samma datum har gjort världen lite bättre denna höst. Muddbyxor är bekvämt och räcker länge och matchas av en shorta respektive en klänning.

Material: Röd och brun velour från Stoff och Stil, därifrån kommer också den bruna trikån. Den rosa trikån är en gammal top från HM. Det gröna svamptyget är lyx från retro depot och igelkottarna är ett fyndat påslakan från Nanso. Det rosa kantbandet är mammas gamla från 60-talet, och det bruna dito från Stoff och Stil.

Mönster: Byxorna är eget stl 62-68. Känningen är från boken Baby Cool och shortan är Meedom och Meedom stl 62. (Jag sydde en lika dan till lillebrorM av bara farten, stl 68. Vi får se om det kommer en bild.)

Arbetsordning: Byxorna overlockades ihop. Klänningen och shortan är sydda på vanliga maskinen. Jag har använt tryckknappar i båda plaggen. Shortan fick kantband i halsen men nästa gång vill jag prova att sy en krage.

Resultat: Jag vet inte, bebisarna är nog för små för att ha provat än?

3 kommentarer:

Strömming sa...

Vilken fin klänning i igelkottetyget! Det andra var också jättefint men tyget i klänningen blev jag lite kär i!

The pyssler sa...

Urgulligt! Gillade speciellt den rosa toppen. =)

/Mirre

Jojo sa...

Tack My för dessa underbara kläder, som passar nu! Skjortan är fantastisk, trots 30-40 graders värme i Malaysia, och används flitigt! ;-)

Kramar från oss!