onsdag 30 april 2008

Tunika till mammaM


Jag ville också ha en vårtunika. Men det är mycket svårare att bedöma storleken till en vuxen, speciellt nu när jag är gravid också. Jag tänkte att jag skulle sy en tunika som jag kan ha efter förlossningen. Eftersom jag inte vågar lita på mitt ögonmått utgick jag från ett raglanmönster ur senaste Ottobre, stl 170. Jag är inte i närheten av 170 cm lång, men i deras måttabell tyckte jag att en 170 kunde motsvara stl 36. Hur som helst blev den gigantisk. Jag kan lätt ha den nu, gravid i åttonde månaden.

Vad kan jag lära mej av detta?
1. Ha större tilltro till mitt ögonmått.
2. Lika bra att göra ett eget mönster nästa gång.

Tyget är en gammal bomullsstuv. Jag gillar det trots att det ser ut som ett gammalt påslakan. Jag tror att jag kommer använda den här tunikan mycket på landet.

3 kommentarer:

Jes sa...

Vilken underbar tunika!!! Gillar verkligen tyget :) Modellen var kanon snygg, ska nog titta lite till på barnmönster, jag brukar ju ha 36 i överdelar :)

rino sa...

inte ser den ut som ett påslakan, snygg och somrig tycker jag. När man köper barnkläder till sig själv tycker jag ofta att de sitter väl tajt under armarna. Men som du säger, man får väl lita på sitt ögonmått...

Strömming sa...

Jättefin tunika! Så du har utgått från ett mönster ur barn-ottobre? Jag är gravid i 7e månaden, det här ser ut att vara något för mig att ge mig på! Jättefint tyg!