måndag 8 september 2008

Hippieblus



Jag hade några spillbitar kvar från den här klänningen. Lagom för en till blus. Jag har gjort några stycken nu, som den med äpplen till exempel. Mönstret är ursprungligen från Ottobres vårnummer från i år, den heter då Mayablus. Jag har förenklat genom att göra ett helt framstycke och göra ett sprund i ena raglansömmen istället. Tyget har varit en gardin, och lat som jag är klippte jag ut mönsterdelarna så att jag slapp fålla. I både ärmar och nederkant är gardinens fåll kvar. Jag sydde ihop delarna på overlocken. Bara för att den är ny och för att jag tycker att den är så fantastisk.

Det var väldigt svårt att få en bild med blusen på. LillaM ville inte vara stilla. "Så här mamma? Villekulla!! (=kullerbytta)". På bilden skymtas också ett par tights som är sydda efter mönster från Meedom & Meedom.

6 kommentarer:

Jes sa...

superfin blus!, tyget va ju jättefint. Vilka härliga bilder.

Anonym sa...

MYCKET SNYGG!!!!!

rino sa...

cool! Ja ibland är det kul att kunna använda sig av gardinkanten

jejja79 sa...

åh, helt underbar och nu kan ni ju matcha varandra =)

Retro Elephant sa...

Oj vilken fin en!

//Lina

Anonym sa...

Wow, så trevlig blus!!
Har lite inspirationstapp just nu, så jag är glad att jag hittade hit! *kikar runt lite till och lägger i readern*