torsdag 4 september 2008

Ugglor till lillebror




Sommaren är slut och lillebrorM har vuxit och vill inte amma precis hela tiden, så jag har börjat sy igen! Min comeback är firad med ett nytt inköp, en overlock! Jag är så nöjd. Jag tycker att den är fantastisk. Tänk vad bra det är med blocket, istället för att ligga nerpackad i en låda får maskinen nu ge upphov till en massa glädje.
Jag värmde upp med några muddbyxor. Och sedan gick jag vidare till en body. När jag började sy för ett år sedan skulle det vara helt otänkbart. Men det gick galant. Jag har lärt mej av mina misstag.
1) det blir bättre med overlock.
2) bandkanta med 75% av längden
3) använda prymtång

Mönstret till bodyn finns i ottobre nr 5/06. Jag vet att de ofta är stora i storlekarna, så jag valde stl 62. Men tydligen är min kille stor också, för bodyn passade precis. Jag hade hoppats att han skulle ha "lite att växa i".

1 kommentar:

Strömming sa...

Overlock är fantastiskt!

Vad fin lillebror blev i sina ugglor!!!