torsdag 4 september 2008

Kaniner till storasyster


Lite trött på kaninerna är jag. Men lillaM behöver kläder, och det är så kul med overlocken! När man tränar på att vara utan blöja går det åt några extra byxor då och då också. Så det blev två par tights och en tröja.
Till byxorna använde jag Meedom och Meedoms mönster, som jag är jättenöjd med. Den boken är för övrigt nästan det enda man behöver i mönsterväg. Tycker jag. Samma bok har utgjort mönster för tröjan där kanintyget är kombinerat med e-slöjdstrikå. Byxorna är sydda på Botildas sätt.

Jag som trodde att jag fattat galoppen med kantband fick göra om halsringnignen två gånger innan jag istället gjorde den här muddvarianten. Hm. Men å andra sidan har Meedom en utmärkt tabell för hur mycket trikåremsa man ska använda till vilket mönster.

3 kommentarer:

Strömming sa...

Vad fint det blev med randigt till kaninerna!!!

Fiffiluren sa...

håller med, var i från har du fått tag på det randiga tyget?

mammaM sa...

Det randiga tyget är fån e-slöjd, Botilda tipsade mej i vanlig ordning. :-) Det är exakt i kaninfärgerna.