söndag 15 juni 2008

Hemmarock





Detta plagg är verkligen inte snyggt, jag vet, men det är skönt. Jag älskar klänningar i de flesta färger och former, och helst såklart 60-tals modeller. Den här sommaren kommer jag vara hemma och amma, det är planen, och så här är det möjligt att jag kommer se ut. Eftersom bebisen inte kommit än kan jag inte prova klänningen, man jag hoppas att den är rymlig nog.

Mönstret är ett traderat mönster, och tyget är två gardiner från Stadsmissionen. Jag har inte tagit hänsyn till beskrivningen alls, utan sytt som om jag sydde till ett barn. En stor klänning är väl samma sak, fast större? Jag fann inget knepigt moment. Knapparna sydde jag i på maskinen, det blev tio stycken (jag satte dem nog för tätt) och knapphålen lika så. Så nu har jag fått träning på det...

Inga kommentarer: