tisdag 17 juni 2008

Lappad omlottkjol


Det var ett bra tag sedan jag ropade in det här tyget på Tradera. Det är så fint, jag blir glad av det. Ett tag trodde jag att det skulle bli ett påslakan till vagnen, men sedan bestämde jag att det skulle bli en kjol.

Omlott är sommarens modell för mej. Jag har använt det här mönstret igen. Det är inte något omlottmönster. Jag klippte helt enkelt till två framvåder. Tyget räckte inte riktigt till det, utan den undre framvåden är skarvad. Det känns i och för sig bra att ha utnyttjat tyget maximalt.

Kjolen var lätt att sy. Några inprovningar, delarna är sedan ihopsydda och sist har jag fållat runt om och sytt fast knytband. Jag lämnade en liten öppning i en sidsöm där knytbandet kan löpa.

3 kommentarer:

Jes sa...

Va fin kjolen blev, även hatten i inlägget innan blev ju jättefin.

Retro Elephant sa...

Trevlig modell på kjolen. Hoppas det är okej att jag länkar till din sida :)

//Lina

mammaM sa...

Tack, ja visst går det bra. Jag blir bara glad när någon länkar.