onsdag 25 juni 2008

Keps till storasyster M



LillaM har blivit storasyster! Lillebror M kom 22/6, vi mår alla jättebra, men det blir nog en paus i skapandet framöver.

Innan nedkomsten hann jag dock knåpa ihop den här kepsen. LillaM går jämt och lånar andras kepsar så hon vill nog gärna ha en själv. Jag har använt mönstret ur Ottobre nr 4/06, och nästan följt det till punkt och pricka. Den minsta storleken var 50, och 48 hade nog varit mer lagom, så jag sydde i ett resårband i nacken för bättre passform. Nästa år passar kanske kepsen utan resår. Tyget är från retrodepot.

6 kommentarer:

Strömming sa...

ÅH SÅ SNYGGT!!! och grattis till den lilla!

Jes sa...

Grattis, va roligt!!! "kepan" blev kanonfin, gillar verkligen de tyget, men varje gång jag beställer från superbuzzy så lyckas jag prioritera bort det för något annat tyg. MEN NÄSTA GÅNG SKA DET MED :)

Botilda sa...

Stora Lilla M! Så fin och tuff (både hon och kepsen) (vid närmare eftertanke hela familjen M). Hoppas verkligen få se er i parken i morgon igen!

Sen funderar jag på Sprallinpappan som ville ha en egen kepa. Undrar om det innebär att jag MÅSTE lägga ytterligare en beställning på Superbuzzy.

rino sa...

grattis till din lilla miniM!

Kånkarong sa...

Grattis grattis! Och fin kepa :) Ha en skön sommar! :)

steffi sa...

Hej My!
Vilka fina kläder du gjort, helt otroligt vackra, roliga och konstnärliga.
kram på er