måndag 9 juni 2008

Partyklänning


När jag beställde det här tyget i höstas från retrodepot hade jag inga särskilda planer. Men nu ser jag vilket partytyg det är. Mönstret är lånat av Botilda, modellen tycker jag är bedårande. Min passion för retromönster verkar inte avta det minsta. Stråveck var inte så svårt, inget med modellen var egentligen svårt. Men så följde jag inte beskrivningen heller, utan hörde lite med Botilda om hur hon gjort.

Jag hade först tänkt mej tryckknappar i ryggen, men till min besvikelse passade inte mina knappar till prymtången. Så det fick bli traditionella knappar, och undra om det inte är enklare egentligen. Jag sydde i dem med maskinen, det gick på någon minut. Knapphålen likaså.

Nu har har jag förresten en ny maskin, min mammas nyservade Bernina från 1980. Fungerar perfekt!

Inga kommentarer: