onsdag 3 oktober 2007

Hätta i manchester



En stressig förmiddag på Sundbybergs Textilcentrum resulterade i en del tyginköp och några stuvfynd. Botilda gav mej resterna av en bit grön manchester, efter att ha sytt de här fina byxorna. De räckte lagom till att sy en till hätta till lillaM.

Jag använde samma engenhändigt gjorda mönster som till hättan med dockor, men den här gången valde jag att fodra med bommulstyg. Jag använde en gammal gardin från Stadsmissionen. Nu har jag också fått mina etiketter med "familjenM", som jag sydde i en av sömmarna. Som vanligt kantade jag med snedremsa.

Manchester är mitt nya favorittyg! Lagom förlåtande stretchigt. Synt att tyget är slut...

6 kommentarer:

Botilda sa...

Hurra! Vad kul att du är här! Och att få se alla nya, fina kläder till lillaM. Du gör så väldigt välarbetade saker att jag gapar.

Sen måste jag fnissa åt att det uppenbarligen var du som köpte gardinen med hjärtan… Jag stod länge och tvekade, och ångrade mig sen ;-)

mammaM sa...

Haha! Det var bara två längder, så jag fick den för 40kr. Du får gärna en bit om du suktar.

Botilda sa...

Å, då kanske du vill ha en bit av det blommiga påslakan (gult) jag just budade hem på Tradera?

steffi sa...

Hej mammam! Du gör så fina saker. Hoppas att du får användning av kläderna. Kram steffi

rino sa...

hej, har just hittat din sida. Kul! Fortsätt så! /carina

mammaM sa...

Hej Carina! Kul att du hittade till min sida. Jag var inne och tittade på de fina saker som du har sytt, det var inspirerande. Jag har länkat din sida nu.

Steffi, jag är i full gång att rita av kläderna! Du kan få tillbaka dom snart, och något som tack. Men jag vet att det inte kommer bli så mycket sytt de kommande veckorna. Tyvärr.