måndag 8 oktober 2007

Hätta med djur


Till min kompis A som födde en son för en vecka sedan ville jag sy något. Den här gången provade jag hjälmmönstret i Sy till barnen av Gynther som jag har lånat på biblioteket. Minsta storleken är 3 månader.
Tyget är från retrodepot. Jag har inte fodrat mössan utan istället pressad sömnsmånen åt ett håll och sytt fast med en stickning från rätsidan. Än har jag inte tröttnat på kantband, nu blev det bruna. Och så min egen etikett.

När vi skulle ses blev det bråttom och jag hade glömt att fota hättan. Självklart kunde jag inte hitta min kamera just då, så det här är en dålig mobilbild.

3 kommentarer:

steffi sa...

vilken söt liten hätta och tyget är hur sött som helst.

Botilda sa...

Du gör verkligen fina hättor. Hur var passformen på Gynthers mönster jämfört med det du gjorde själv?

Grattis till egna etiketten!

mammaM sa...

Jag är osäker på passformen, jag provade den på en annan bebis som är 2 månader, och den satt ganska bra.

Jag tror ändå att jag kommer modifiera mönstret lite till nästa gång. Sidstyckena kan vara mindra och inte rundade hörn.